A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Скибинський ліцей
Жашківської міської ради Черкаської області

Як допогти дитині вчитися

Дата: 10.09.2020 15:05
Кількість переглядів: 179

Як допомогти дитині вчитися

Протягом усього періоду навчання дітей у школі батьки повинні допомагати їм, для того щоб була хороша успішність і отримання необхідних знань. Батьки до цього питання підходять по різному. Помилкова думка, якщо вони вважають, що достатньо контролювати оцінки дітей. А адже виховний процес на цьому не закінчується. Своїм дітям треба набагато більше приділяти часу. Є багато різних занять, які прискорюють процес засвоєння пройденого матеріалу. Тоді дитині буде цікавіше вчитися.

Як проходить процес навчання?

Щодня ваші діти ходять в школу, де отримують величезну кількість інформації з різних предметів. На теми, які проходили сьогодні, вони отримують домашнє завдання. Але вчитель не може кожного учня викликати до дошки, так як на це просто не вистачить часу відпущеного на урок.

Насправді виходить така ситуація – дитина вчить домашнє завдання, на наступний день в школі його не запитують, і знання, які він отримав не закріплюються в його підсвідомості. Вони губляться у величезному кількості отриманої інформації, змішуючись з темами інших предметів. Від цього знижується засвоєння знань і їх якість, а надалі дитина може втратити інтерес до навчання і школі.

У дітей дуже хороша пам’ять, і все що вони дізнаються нового, швидко запам’ятовують. Школярі молодших класів завжди тягнуть руку, щоб їх викликали до дошки розповісти засвоєний матеріал. Багато діти, перейшовши в п’ятий клас, втрачають інтерес до цього і часто починають недбало ставиться до уроків відповідаючи, що їх все одно не питають на уроці.

У цьому випадку батьки зобов’язані пояснити своїй дитині, що учитель фізично не зможе опитати всіх учнів за час відведений на урок. Отож, найкращий спосіб закріплення отриманих знань розповідати вивчені уроки своїм членам сім’ї. Це можуть бути як батьки, так старші брати і сестри. Можна старшим задавати навідні питання і стосуватися пройдених тим, що буде ще більше зміцнювати знання і пам’ять.

Допомога батьків у навчанні

Багато учні, не зрозумівши суті теми на уроці, змушені завчити напам’ять матеріал, надрукований у підручнику. Таких учнів завжди називали зубрилами. Це може статися із-за того, що вчитель не дуже доступно пояснив учням матеріал або тема для учня була занадто важкою. Тому дитина зубрить текст, надалі це може погано позначитися на засвоєння подальшого матеріалу, так як одна тема пов’язана з іншою.

У цьому випадку батькам самим треба спробувати вникнути в тему, постаратися пояснити це завдання. Тільки тоді можна сподіватися на подальшу успішність дитини. Оцінки та знання їй потрібні в рівній мірі. У багатьох сім’ях батьки беруть участь в утворенні своєї дитини таким чином – батько перевіряє і допомагає йому в точних науках, а мати відповідає за гуманітарну частину.

Рішення задач перевіряє батько і питає. Чи можна її вирішити інакше? Дитина замислюється і починає доводити правильність його рішення, що теж сприяє розвитку інтелекту. Дуже корисно задавати багато цікавих і премудрих питань, щоб дитина вмів думати і міркувати. Важливо привчати дітей до читання книг – це розширить їх світогляд, зробить правильної мова. Необхідно знаходити такі питання які зацікавлять дитину. Він буде шукати відповіді в різних джерелах, насамперед у школі.

Не карайте дітей не вивчені уроки

Покарання дітей за невивчені уроки не призводить до позитивного результату. Це найпоширеніша помилка батьків. Відбувається зворотний процес, діти перестають прагнути до заданої мети, пропадає інтерес до навчання. У дітей своя логіка: навіщо намагатися, якщо все одно поставлять двійку. У таких випадках діти потребує підтримки своїх батьків, після цього у них з’являється інтерес і прагнення до кращого.

Якщо учневі вселили що він поганий, то ця ситуація практично невиправний. Різко знижується самооцінка, з’являється прихована агресія і страх до навчання. Раніше застосовували фізичне покарання, які примусовим методом давали певні результати. Зараз цей метод не працює, є грубим порушенням поведінки батьків. При цьому, остаточно травмується психіка дитини, з’являється ненависть до батьків і школи.

Тут наведемо невеликий приклад. На жаль, багато батьків самі допускають помилки у вихованні своїх дітей. Процес виховання безпосередньо пов’язане з наданням допомоги дітям в шкільному навчанні. Ні в якому разі не можна дітям погрожувати або лякати, це не вихід з положення, який не призведе до бажаного результату. Ніколи не кажіть дитині: якщо не вивчив уроки – значить прогулянка скасовується. Або навпаки, за вивчені уроки не треба обіцяти який-небудь заохочувальний приз у вигляді чого-небудь смачного.

Будь-яке покарання вбиває бажання вчитися, також необдумані «премії» приводять до виконання завдань заради заохочувального призу. В результаті виростають діти – егоїсти. Діяти треба в іншому напрямку. Завжди треба вселяти дитині: якщо взявся за якусь справу, то обов’язково доведи її до кінця. Привчати дітей до самостійних дій. В учня має бути почуття відповідальності.

Задавайте питання

Варто також пропонувати дітям відповісти на непрості питання. Вони будуть стимулювати до суперечок, роздумів. Так, наприклад, мати зауважує, що синові не подобається вчити географію. Йому зовсім не цікаво, чому Земля обертається навколо своєї осі. У цьому випадку можна задати питання або поцікавитися. Якщо ти підстрибнеш на обертової Землі, то чому опинишся в тому ж самому місці? Сина це зацікавить, він спробує знайти відповідь в школі.

Цей приклад говорить про те, що діти просто механічно заучують матеріал. А якщо задати правильний питання, то він сприяє осмисленню якої-небудь теми. Потрібна постійна допомога, щоб знання обов’язково ставали переконаннями. Багато батьки помиляються, бачачи, що їх дитина добре вчиться. При цьому вони абсолютно не контролюють сам процес навчання. Важливо весь час приділяти увагу дітям.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора